Dagsarkiv: 12 september, 2011

Bottenmaterial…

Idag har jag suttit lite och spekulerat kring vad man kan ha för bottenmaterial i karet.  Jag har läst att typ alla fiskarna vi har tänkt oss ha i akvariumet vill ha sand, men kuhlii-ålen vill ha en mörkare sand. Så nu är min stora fundering… Kan man ha ”normal”-färgad sand ändå? För jag hittade en biotopbild över hur guramisarna vill ha det och tetrornas biotop såg ungefär likadan ut som guramisarna

biotop. Och i den är det en ”normal”-färgad sand verkar det som (bifogar bilden jag pratar om).

Gurami biotop.

Vad tror ni? Tror ni detta blir bra?

Det jag funderar på är att om man tänker sig att halva botten materialet är med sand, precis som på bilden, men du tar bort halva bottenmaterialet och lägger dit något grus eller sten aktigt material så det får en snygg övergång till de olika materialen. Vad tror ni? 🙂

Det var allt för idag. Hejsvejs! 🙂